Scotland 19. – 26.6

24.6 Skye – Inverness

25.6 Inverness –Inverkeithing

26.6 Edinburgh – Londýn -Praha

Do Skotska jedeme primárně na promoce Ivči , která úspěšně zakončila studia na Napier University v Edinburghu . Letíme pro změnu s Turkish Airlines přes Istanbul a Londýn , po předlouhém letu jsme po obědě v Edinburghu . Z letiště jedeme přímým autobusovým spojem za 3 libry až do středu města , kde máme ubytování .  Večer se jdeme ještě trochu projít a najít nějaké dětské hřiště pro kluky , neb v letadle jsme toho my dospělí moc nenaspali – vylétali jsme z Rijádu ve dvě v noci – aby jsme se pořádně unavili , teda hlavně naši omladinu . Skotsko je severněji než Česko , tudíž i sluníčko večer nějak moc nezapadá a tma je od půlnoci do 3 hodin ranních . Takže na pokoji  musíme mít pořádné závěsy , jinak bychom našim klukům těžko vysvětlovali , že už je noc a má se spát … Na druhý den 20 . června jdeme na prohlídku města , jedeme až na dolní konec Royal Mile do mist , kde se nachází sídlo králů  Palace of The Holyrood House . Zámek procházíme celý , včetně zahrad , stojí za vidění . Odtud vyrážíme pěšky nahoru k hradu po Royal Mile , která je zejména v horní části plná atrakcí pro turisty . Na prohlídku hradu ale nejdeme , neb naši kluci stávkují a raději by se proběhli někde na dětském hřišti . To v podhradí West Princess Street Garden , kde jsme byli včera , je docela z ruky , jdeme na druhou stranu , směr Meadows ,  kde je take velké dětské hřiště .

Třetí den našeho pobytu 21.6 je na řadě promoce a take liják po téměř celý den , takže toho moc neuvidíme,  stejně promoce a připrava na ně zabrala téměř půl dne . Ráno před tím jedu jenom já s Páťou se podívat do přístavu na loď britského námořnictva Britannia .  Pozdě odpoledne již bez deště se jdeme podívat do středu města v okolí Queens Street . 22.6 ráno se balíme a jedeme expresní linkou zpet na letiště , kde si půjčujeme auto a vyrážíme do vnitrozemí . Jedeme krásnou přírodou Loch Lomond and the Trossachs Natonal Park  směrem k jezeru Loch Ness , kam se ale až ten den nedostáváme a ubytováváme se kousek před ním , neb už je pozdě večer . K němu se dostaneme až další den , 23.6 , uděláme krátku procházku u jezera  v oblasti Fort Augustus , na obzoru žádná příšera , fotky a jedeme směr Skye opět hezkou přírodou k hradu Eilean Donan Castle v oblasti Lochaish . Na romantický ostrov Skye už vede most , takže údajně tímto ztratil něco ze svého romantického kouzla , přesto je krásně , byť neustále pod mrakem . Kouzelné nábřeží ma Portree , odtud jedeme směr Dunvegan . Odbočujeme k malebným fjordům směr vesnička Stein a , světe div se , zastavujeme asi u deseti B & B a nikde nemají volné místo , je víkend . A to už je skoro 8 večer , dvě male děti v autě … Naštěstí v nedalekém Dunveganu už volno mají , ubytováváme se ve starém domě v ještě starší zahradě … 24. 6 se kocháme přírodou Skye , zastavujeme se v místech , kde se páli skvělá Talisker whisky , a míříme směr Inverness nejdříve podél Lochcarron se zastávkou u Roggie Falls a přes Chanonrz Point  , kde by údajně měli být vidět delfíni v zátoce . Nic nevidíme , větrno , moře ledové , drsná příroda . Ubytováváme se kousek odtud opět v soukromí . 25.6 zajíždíme do Inverness , procházíme se kolem malého opevnění na kopci , kde je místní soud , s hezkým výhledem na Inverness . Jedeme dale směr Avienmore přes Tomatin a Dalwhinnie , kde jsou destilérky , v Avienmore odbočujeme do národního parku Cairngorms , kde trávíme pár hodin v pěkné přírodě u jezera  Loch Morlich a nedalekých kopcích . Odpoledne jedeme dál na jih , zajíždíme na pěknou vyhlídku Queens View u Loch Tummel , procházíme se u velkých sekvojí The Hermitage a večer přespíme v Inverkethingu nedaleko od letiště Edinburgh . Poslední den se zastavujeme jen u vyhlídky na dva předlouhé mosty přes záliv Firth of Forth a hurá na letiště směr babičkov ….

Scotland Pictures - Tady jsou fotky                                                                                                 Back to main page - Zpátky na hlavní stranu