2014 červenec 17. - 25.

Fotky  Sardinie  2014                                                                                                                                                                                                                                                                                         Zpátky na hlavní stranu

Cestopis o Sardinii je patrně opět trochu zbytečné rozepisovat na našem cestovatelském webu , neb se jednalo vesměs o válecí plážovou dovolenou s minimem památek  , tak bych si dovolil popsat jen místa , která jsme navštívili .

Po příletu do Říma 17.července 2014 jsme se vlakem obě rodiny – naše a Iveta s Pepou a Eliáškem - přesunuli přes římskou stanici Trastevere do Civitavecchie, přístavního města asi 40 kilometrů západně od Říma , odkud vyplouvají trajekty  směr destinace ve Středozemním moři . Máme pár odpoledních hodin na toulky po městě do odjezdu našeho nočního trajektu , jdeme na kamenitou pláž , kde se nedá moc koupat , ale báječně se sedí u drinku a děti si hrají na pláži. Noční trajekt má výhodu dvou kabin po čtyřech postelích , kde se do rána vpohodě vyspat . Ráno v Olbii na Sardinii jedeme s Pepou na letiště pro zarezervovaná dvě auta a pak už všichni frčíme směr západní pobřezí do úžasného přírodního resortu  Torre del Porticciolo s nádherným tyrkysovým zálivem se strážní věží - vše  hned před branou resortu. Trávíme zde první den , další pak prozkoumáváme okolí – zajímavou Grotta di Nettuno , Neptunovu jeskyni  , která je přístupná uzounkým chodníkem vytesaným ve skalách se šíleným převýšením  a nebo lodí , krásné přístavní město Alghero , kde trávíme 3 večery toulkami po městě a večeřemi a samozřejmě hledáním dobrých zmrzlin , které není zas tak složité najít , na pláži  Spaggia di Mugoni  si půjčujeme šlapadlo , na kterém nás všech 7 šlape po zálivu a Pepa chytá ryby na udici ( za celý pobyt a asi 3 opravdu celé dny rybaření nechytil ani sardinku …)  , výlet do líbivého Stintína s přenádhernou pláží la Pelosa v úžině mezi ostrovy , malý dopolední výlet do Porto Conte , přírodního parku  přímo u našeho ubytování  , procházka u Lago Baratz při cestě do Stintina  … Po třech nocích se přesunujeme na severovýchodní část do oblasti Palau a Capo d’Orso , o kterém se píše už v Homérově Illyadě o mýtické zemi Lestrygonians , ubytování  v apartmánu Costa Serena Village nám opět slouží jako základna k výletům po okolí , k již zmíněnému Medvědímu mysu , kde to dost fouká a kde vítr za miliony let vymodeloval obrovského skalního  medvěda na úplném vrcholku viditelného z velké dálky , na ostrov La Maddalena a  Isola di Caprera , kde je krásný přírodní park s žádným hotelem ale se plážemi – Spaggia di Cala Portese  - jako v Karibiku .  Kousek od našeho hotelu vedle Spagiia delle Piscine je fantastický malý záliv s žulovými balvany náramně připomínající krásu Seychelles .. Poslední náš celý den trávíme kolem města  Porto Cervo , které je vyhlášené mezi celosvětovými celebritami , které zde mají jednak své vily a take parkují své superluxusní jachty . První autosalon hned u pláže patřil značce Rolls Royce … Jdeme na nedaleké pláže u Romazzina -  Spaggia del Principe a Spaggia di Capriccioli , opět tyrkysové moře se spoustou lidí na obou plážích . V tom má Karibik výhodu … no a ráno 24.července zpět směr Olbia , vrátit auta na letiště a dopoledním trajektem s Moby  přes Civitavecchii do Říma vlakem na Termini , kde se jdeme ubytovat na jednu noc na Via Nazionale . Celé pozdní odpoledne trávíme v  našem snad nejoblíbenějším velkoměstě  , přesněji u Foro Romano a u Colossea . Do Říma se ještě stavíme  na celé dopoledne při zpáteční cestě za 3 týdny z Česka do Rijádu , tentokráte máme namířeno směr Vatikán , Andělský hrad , Španělské schody a Piazza del Popolo , odtud metrem přes Termini a oblíbeným vlakem Leonardo zase na letště ..