Plavba po Středozemním moři a pár dnů v Paříži

– 29.září až 10. říjen 2016

Fotky  Cruise  2016                                                                                                                                                                                                                                                                                         Zpátky na hlavní stranu

Po zkušenostech s plavbami po Karibiku jsme se rozhodli vyzkoušet  toto potěšení i v Evropě. Ivča vybrala společnost MSC  a jejich okruh mezi  španělskou Barcelonou , francouzským Marseille , italskými  Janovem , Neapolí a Messinou , maltskou Vallettou a zpátky přes Mallorku do Barcelony . S tím , že loď pluje stále dokola ,  takže nalodit se můžete , kde se vám to zrovna hodí . My letěli přes Paříž do Barcelony , kde máme necelé dva dny na vidění toho , co jsme posledně nestihli . První zastavení je pro kluky v naučném CosmoCaixa , kde se dozví mnoho z fyzikálních zákonů zábavní formou , uvidí faunu , kterou ještě neviděli  , podívají se do historie , poprvé jsou v krásném planetáriu . Odtud to není daleko do Park Guell , Gaudího nádherným mozaikám a zajímavým stavbám , kde trávíme pozdní odpoledne a večer . Na druhý den Ivča objednala cykloprohlídku Barcelony , šlapeme ve skupině asi 15 kilometrů po cyklostezkách se zajímavými zastávkami  po krásných parcích , Gaudího Sagradě a jiných pamětihodnostech Barcelony . A koupeme se v moři , na plážích v Barcelonetě , kde jsme se koupali v roce 2013. Odtud jedeme opět taxíkem na terminál v přístavu , kde se nalodíme na MSC Poesia , která tam parkuje už ode dvou odpoledne a odplouvá v 10 večer . Taxíky jezdíme proto , že pro čtyřclennou rodinu hromadná doprava se moc nevyplatí , pokud není někdě celodenní jízdenka za 10 Euro pro všechny jako třeba v Janově , tak taxi už o moc dražší není .. Na lodi ještě stíháme večeři a první muzikálové vystoupení v divadle , které pak ani jednou nevynecháme . Na druhý den , již 1.října , jsme ve francouzském Marseille , kde se zkoušíme  dostat na ferry na ostrov If , ůdajně je však neklidné moře a dnes tam nezastavují . Zkoušíme jinou společnost , a ti tam naštěstí zastavují . Touláme se chvíli po přístavu a už jsme na If , pevnosti či vězení , které proslavil Hrabě Monte Christo a taky filmy jako třeba Rock , Skála . Z If zpátky do přístavu, odkud se turistickým vláčkem přepravujeme  k bazilice Notre Dame De La Garde na kopci nad Marseille , odkud je krásný výhled do okolí . Zpátky do přístavu a na loď . Zprvu se na lodi snažíme chodit způsobně na večeře do restaurací , kde vám o šesti a vice chodech servírují  jídlo tak , aby se kluci naučili pořádně chovat v restauraci . Po dvou pokusech to vzdáváme a od třetího dne chodíme na bufetové večeře , které jsou rychlejší a zbyde čas i na večerní představení . Rychlejší nikoli kvůli klukům , ale kvůli superpomalé obsluze … 2.října jsme v italském Janově , kde je jedno z nejlepších námořních muzeí v Evropě , asi na 5 ti podlažích přímo v přístavu . A u něj je zaparkovaná stará vojenská ponorka , kterou jsme také prolezli . Odtud jdeme přístavem přes hlavní  náměstí na metro a bus , abychom se dostali na nejbližší janovskou pláž . 3.října stále v Itálii v Neapoli půjčujeme auto a už funíme s malým fiatem do kopce Vesuvu . Oproti naší poslední návštěvě udělali odstavné parkoviště o nějakých 200 výškových metrů níže než u vstupu , odtud kyvadlovkou za penízky . Holt byznys přišel i na Vesuv. Po Vesuvu by zbylo i něco málo času na nedaleké  Pompeje , kluci ale chtěli opět raději na pláž ….4.října parkujeme v sicilské Messině , opět naše první cesta vede do půjčovny pro auto , kterým po dálnici frčíme směr Etna . Je to něco málo přes hodinu cesty po dálnici, pak po serpentýnách do asi 2 výškových kilometrů na velké odstavné parkoviště , u kterého už jsou menší krátery . Odtud jede lanovka do 2.500 metrů a je zde hezký výhled a relativně míň turistů . Dá se ještě terénními autobusy za další penízky  vyjet do 2.800 metrů , asi 500 metrů pod vrchol , ale raději si dáme s Páťou menší tůru ke kráteru Monte Escrivá . Ivča s Tobčou čekají pod tímto kráterem s hezkým výhledem na hlavní kráter na severu . S Páťou je dnes náš velký den , oba máme narozeniny , já dokonce kulaté . Krásný výlet nám Ivča zařídila . Teda nejen dnes . Pod dolní stanicí lanovky je ještě kino se 7 D projekcí , ale spíše taková adventure pro děti , byť Tobča si dá na sebe místo brýlí kapuci přes oči .  A to většinou bývá větší  hrdnina než Páťa …. Z Etny z dálnice sjíždíme na koupačku do Taorminy , kde je kromě krásného starého římského amfiteátru , který ale nedáme kvůli času , přenádherný malý poloostrůvek Isola Bella , kde bych si dovedl představit pár dnů dovolené .. Půjčené auto má na rozdíl od předplacených výletů z lodi výhodu svobody a také výhodnější ceny , stejně jako v případě výše zmíněných taxíků pro nás čtyři , nevýhodou ale je že se všude zdržíme o trochu déle a pak taky trochu nestíháme . Takže na loď dobíháme po vrácení auta jako jedni z posledních .. Na večeři jdeme výjimečně do restaurace , aby nám s Páťou číšníci zazpívali Happy Birthday a přinesli Ivčou předpalcený dortík . A já si dopil můj  oblíbený Shiraz . Tam bych se take rád někdy podíval . I do Portofína , kolem kterého jsme vyplouvali z Janova , bo Ivča mně k dnešním kulatým  narozkám koupila hodinky tohoto jména … 5.10 brzy ráno dokujeme v maltské Valettě , kde se nám moc líbí . Vlastně stejně jako na Sicílii . Ve Valettě mají snad nejlevnější turistické hop on hop off double dekry , 7 Euro na den a osobu . Přesto bereme taxíka a jedeme se okoupat do Sliemy , místo prohlídky pamětihodností , kterých je na Maltě opravdu hodně . Po koupačce jdeme přes Sliemu na trajekt do Valetty a alespoň si ji krátce projdeme , protože na lodi musíme být kvůli časnému odplutí ve 3hodiny odpoledne . A na moři budeme až do druhého dne večera , bo z Malty na Mallorcu je to docela štreka . Ale na lodi se člověk nikdy nenudí , spousta doprovodných programů jak pro děti tak pro dospělé , takže ani se nenadáme a už jsme 6. října večer u katedrály v Palma de Mallorca , kterou upravoval Gaudí . Touláme se pozdě večer uličkami Palmy , až nás přepadl takový slejvák , že jsme museli naskočit do taxíku a zpátky na loď . 7.10 kolem druhé odpoledne jsme zpátky v Barceloně , letadlo do Paříže nám letí až v 7 večer , takže opět taxíkem do Barcelonety na dvě hoďky na pláž . Je trochu chladněji než posledně, presto spousta lidí a kluci se ještě čvachtají a hrají na písku , Ivča sedí opřená o ty čtyři naše male příruční kufry , kam jsme se s podivem všichni na tuto dovolenou vlezli …8.10 nejprve Disney Land , atrakce a programy , z nichž kluky nejvíce zaujala pochopitelně Star Wars Academy , kde na podiu bojovali s temnou stranou zla jako správní Jediové . A večer úchvatný ohňostroj s projekcí přímo na Dream Castle .. 9.10 jdeme do protějšího Walt Disney Studios , pro děti dokonalé ,  opět spousta představení a atrakcí . Jen trochu menšího rozsahu než Universal Studios v L.A …A 10.10 dopoledne stejným taxíkem iPrestige jako jsme sem přijeli z Orly jedeme na na letiště CDG z hotýlku , který je skoro hned naproti Disney landu . A z CDG zpátky do Rijádu ..Tobča při odchodu z lodi byl dost naměkko , říkal že na jeho narozky chce zase na loď , na tuto MSC Poesia loď , kabinu chce číslo 8141 stejnou jako jsme měli nyní . A po lodi zase do Paříže J