Hong Kong   a   Macau

18.1.- 21.1.2004

tady jsou fotky z Hong Kongu                                                                                                                        zpátky na hlavní stranu

a tady z Macau

Na Hong Kong se snášíme už za tmy, uvidíme ho pěkně až při odletu zpět na Riyadh v odpoledním sluníčku. Před letištní halou kupujeme lístek na bus A21 za 60 HKD zpáteční směr Kowloon, poloostrov oproti Hong Kongu, a přes dva opravdu dlouhé mosty projíždíme ostrov Tsing Yi až na pevninu, na tzv. Nová Teritoria , do čtvrti Tsuen Wan, kde končí i stejnojmenná linka metra. Přes další světly a neony zářící čtvrti jsme dorazili až do srdce Kowloonu, do ctvrti Tsim Sha Sui asi po 45 minutách, je  kolem desáté a máme opravdu štěstí, hned u zastávky nás kontaktuje nějaký domorodec, zdali nechceme levnější ubytování, shodou okolností přesně z toho hostelu         ( Garden ), který nám doporučil jeden Čech, jehož cestopis jsme studovali před naším odletem sem a podle něhož jsme také udělali prohlídku jak Hong Kongu, Kowloonu tak i Macaa. Jak jsme se dověděli den poté, hostel se zavírá o půl jedenácté a pak bysme horko těžko něco sháněli…no hostel, bylo to jedno patro v ohromném panelovém bloku Mirador, na pokoji dvě postele, sprcha, záchod, ještě že jsme měli svoje spacáky, vzhledem k asijské čistotě na pokoji..

19.1 ráno poprchává, vyrážíme trajektem za 3 HKD ( jeden HK dolar asi 3Kč )  přes asi 500 metrů široký průliv na ostrov Hong Kong, téměř se ztrácíme mezi mrakodrapy, podle mapy, kterou jsme  předtím získali v informačním středisku, procházíme okružní cestu, je zde oproti Kowloonu docela čisto, vlastně už ty ocelově skleněné mrakodrapy působí čistějším dojmem než relativně starší Kowloon. Po kolejích tady jezdí dvoupatrové tramvaje jako jediné na světě, autobusy jsou také jen dvoupatrové, vesměs plné, přicházíme k nějakému hodně starému kláštěru, který mezi mrakodrapy působí opravdu bizarně, uvnitř je však naprostá pohoda, lidé zapalují kvanta vonných tyčinek, dávají na oltáře ovoce, peníze, modlí se…odtud míříme busem ke spodní stanici lanovky, no lanovky, zubačkové tramvaje, jedoucí za 30 HKD na 500 m vysoký pahorek nad HK - Victoria Peak , odkud je nádherný výhled na všechny mrakodrapy, trošku nám poprchalo, dali jsme opět kapučíno, napsali nějaké maily, poohlédli se po místních atrakcích ( kostra menšího, asi 5metrového  dinosauřího predátora z Číny ), chtěli jsme jít do místního wax muzea, ale byli tam vesměs šikmooké pro nás neznámé osobnosti , až teda na pár vyjímek ( Beckham, Bond, Yao Min..) proto se nám 120 HKD zdálo hodně. Pochodili obchody, napsali jsme pohledy a mezitím se setmělo a z terasy byl pohled na již osvětlený Hong Kong úchvatný. Kolem sedmé jsme zamířili zpět, abychom stihli na osm z Kowloonu světelné a hudební show Hong Kongu, kdy se domorodci připravovali na příchod nového lunárního roku opice. Tak tak stíháme, nábřeží je k prasknutí plné , show i s lasery je ohromující, byť trvá 18 minut. Pak ještě vyrážíme za nákupy a utahaní jdeme kolem jedenácté spát.

20.1 ráno hledáme terminál ferry na Macau, jeden strážník nás trochu popletl, nicméně nalézáme, vypadá to tu jakmalém letišti, lístek trochu podražil na 170 HKD zpáteční oproti našim informacím z netu, odbavení ( máme jen batůžek ) , celní a pasová kontrola a pak už jen hodinová cesta rychlolodí. Macau tvoří dva ostrovy, Macau a Taipa, spojené dvěma dlouhými  mosty a další mosty pak spojují Macau s pevninskou Čínou,  je to stejně jako HK zvláštní administrativní oblast, která do roku 1999 patřila Portugalcům , kdy ji vrátili Číně, proto se zde mluví jen portugalsky a čínsky. Víza naštěstí není třeba. Nasedáme na bus, směr střed města, procházíme Senátním náměstím, kde je tržnice s výzdobou asi jako u nás před Vánoci,  Nový rok se blíží. Jdeme na kopec s muzeem, ze kterého je rozhled na Macau, oproti HK je to ale špinavé asijské město, bez nějaké výraznější architektury, snad kromě středu města, který se podobá evropským městům. V muzeu jsme asi půl hodiny, moc nás to tam nebaví, je to o historii a architektuře města.  Scházíme ke katedrále Sv.Pavla, která je zajímavá tím, že ji tvoří jen čelní stěna, zbytek jsou jen základy. Na náměstí kupujeme pečené kaštany a připadáme si jak na Vánoce ve Vídni, jen snížek nám chybí, je docela zima, koupil jsem si mikinu. Busem jedeme k chrámu A-Ma, kde jsou velké kameny s vytesaným čínským písmem a několik živých vodních želv, kterým domorodci hází peníze na krunýř, opičíme se po nich. Sedáme na bus, jehož řidič nám tvrdí, že jede také až k trajektu, za 50 minut nám jede ferry zpět, neřekl nám, že ale bude objíždět celý ostrov, takže s okružní jízdou za 3 HKD stíháme až další ferry, naštěstí to jezdí co půl hodiny na Hong Kong. Letuška na palubě se zajímá o Prahu, někdy by tam chtěla jet, příjemně se s ní povídá. Navečer jdeme do obchodů, v místní restauraci si dáváme pro nás zapovězenou vepřovou pečínku ( ach ten Riyadh..), chci se konečně podívat do doporučeného vesmírného muzea, které včera otevíralo až odpoledne, kdy jsme byli na Hong Kongu, nicméně je pondělí a to mají zavíračku a zítra zase až od jedné, takže někdy přístě, mrzí mě to…proto jdeme na pokoj chvilku zadechnout a pak chytit lepší místa na Light and Sound show na nábřeží, jsme tam už o hodinu dříve a místa máme perfektní s nádherným výhledem na laserovou show. Poté opět brouzdáme po obchodech a jdeme hajat.

21.1. konečně modrá obloha, na nábřeží Kowloonu  piknikujeme a kocháme se pohledem na Hong Kong, nakupujeme poslední elektroniku ( která je zde levnější než u nás v Riyadhu ) a balíme, z předních sedadel v patře busu máme pěkný výhled cestou zpět na letiště, u přepážky nám tentokrát paní sděluje, že nadváhu sice nemáme, ale batohy v obalech jsou nadměrné, tak si je máme jen zavézt k jiné přepážce, sedadla máme zabukované opět jako vždy u okýnka, škoda, že na druhé straně než jsou Himaláje, kolem kterých jsme letěli už potmě sem takže nešlo nic vidět, letadlo to ale bere trochu víc spodem přes Vietnam, Laos, Thajsko, Barmu, Bengálský záliv na Indii nad Bombají směr arabský poloostrov, takže Himaláje jsou stejně v nedohlednu, však jsme je krásně viděli na loni podzim , když jsme byli v Nepálu. V Riyadhu dosedáme kolem desáté večer, vzhledem k časovému posunu oproti NZ , kde je už 8 ráno následujícího dne, se ale pár dnů úspěšně vyrovnáváme s jet lagem…..

fotky z Hong Kongu                                                                                                                                                            zpět na hlavní stránku