Qatar

duben 2004

fotéčky z Qataru                                                                                                                                       zpět na hlavní stránku

Do sousedního Qataru vyjíždíme na prodloužený víkend od  21. do 24.dubna 2004. Domovský Riyadh opouštíme kolem třetí odpolední s tím, že asi 750 km vzdálenost chceme urazit do půlnoci, s krátkou zastávkou v Hailu, jediném větším městě po cestě na Qatar, kde navečer prohlédneme zvenku pevnost ( která je pochopitelně zavřená..) a nakoupíme v malém špinavém obchůdku velbloudí zvony ze dřeva. Na hranicích kupujeme víza , která jsou několikrát levnější, než kdybychom je vyřizovali zdlouhavě na ambasádě v Riyadhu, sice nás to i s celními formalitami   zdrží asi na hodinu , nicméně před půlnocí už jsme v Dohá a Marek, se kterým jedeme , volá jeho spolupracovníkovi s firmy HP Mohamedovi původem z Palestiny, u kterého dvě noci budeme spát, aby nás nasměroval k jeho domu.

Ráno vyrážíme na prohlídku Dohá, která je úplně něco jiného než Riyadh co se týče čistoty, výstavnnosti a hlavně moře, které nám chybí v Riyadhu. Zajíždíme na rybí trh na břehu moře, kde opět vidíme malé žraločky, manty atd.. pak nás na hodinu zdrží nádherná výstava fotografií z celého světa na pobřeží, po krátké zastávce v Carefouru ( s ledovou plochou uprostřed hypermarketu ) vyjíždíme lodí na Palm Tree island, který je přesně uprostřed zálivu v Dohá. Je plný palem, zeleně, jen to moře je trochu jiné, než na které jsme zvyklí z druhé strany Saudi, Rudé moře. Gulf je prostě písečná, mělká  , teplá      velikánská louže. Nicméně celé odpoledne bylo osvěžující…Večer jdeme na večeři i s Mohamedem a jeho rodinou, ženou Barique, které říkáme Barča, a jeho dvěma kluky.       Ráno vyrážíme na okružní jízdu po Qataru , jedeme na sever z  Dohá  do  starého přístavu , odtud  podle Lonely planet hledáme asi dvě hodiny skály  , ve které jsou vytesané výjevy lodí, zvířat a také hry pradávných osadníků Qataru někdy z doby před naším letopočtem, odtud je to kousek na divokou pláž, kde si chvilku zaplaveme v mělké vodě J   Kolem druhé odpoledne vyjíždíme na západní pobřeží ke staré pevnosti Al Zubara na hranicích s Bahrainem ( Bahreinu patří několik málo ostrovů u qatarského pobřeží ze západní strany, nicméně vztahy mezi těmito dvěma zeměmi dříve byly spíše válečné, proto ta pevnost na hranicích resp. na pobřeží  ). Odtud jedeme na jih směrem k velkým ropným polím, které navečer jdou vidět z velké dálky díky veliké rafinerii , která zemní plyn zpracovává ( Qatar má největší zásoby zemního plynu na světě ) a před kterými jsou velké vápenncové skály, škoda, že už se stmívá….večer to bereme přes Dohá, kdy na břehu Gulfu pro nás Mohamed s rodinou připravil barbecue , Dohá opouštíme před desátou večerní, v Riyadhu jsme zpátky před šestou ráno, s krátkou spací zastávkou už na Saudském území.

fotéčky z Qataru                                                                                                                                              zpět na hlavní stránku