Fotky jsou tady                                                                                    Zpátky na hlavní stránku

Psát cestopis o Seychelles by někomu přislo zbytečné , nicméně po námi procestovaných 7 ostrovech a ostrůvcích z celkového počtu  115 ostrovů je i tady co k vidění . Kromě úžasných přírodních scenérii , unikátní fauny a flory s endemickým výskytem  druhů , které jinde na světě nenajdete ( Seychelles se odrthly od pradávné Gondwanny asi před 150 miliony let ) je to místo , kde je celoročně přívětivé klima , bez monzunových deštů typických pro oblast Indického oceánu s nádhernými , bílým pískem zalitými plážemi a tyrkysovám mořem kolem . Navíc je to jediné žulové souostroví na světě , celkem 41 ostrovů je tohoto původu , ostatní jsou původu sopečného či korálového .

Přilétáme na Mahé , hlavní a největší ostrov tohoto souostroví brzy ráno 26.listopadu z katarského Dohá po asi 4 a půl hodinovém letu s Qatar airways ,v příletové hale vyplňujeme až přebujelé imigrační dotazníky samostatně i pro Patrika a už nás čeká zástupce místní CK , aby nás převedl do jiné haly na domestic přelet , který máme asi za necelou hodinu . Letíme malým , 18 místným vrtulovým letadlem SD3-60, které nás převeze na Praslin , druhý největší ostrov , kde trávíme krásných 6 dnů . Let je to úžasný , jen to mohli trochu víc střihnout nad tímto ostrovem , když už byla polovina cestujících turisté . Opět na nás čeká transport do našeho hotelu , který nás veze přes národní park Vale de Mai do našeho resortu na druhé straně ostrova do zátoky  Anse Volbert v oblasti Cote D Or .  Výborné ubytování asi 100 metrů od pláže s výhledem na tyrkysový oceán , teplota vody i vzduchu nastavená na naše rozmazlená těla ze Saudi . První den pohoda u moře , válečka . Druhý den půjčujeme kola v půjčovně hned na rohu první ulice od hotelu , 10 euro na den a kolo je příznivá cena , jedeme na vyjížďku .  Navrhuju Ivči že bychom mohli zajet směr Valé de Mai a projít si prales , netuším ale , že přejet centrální pohoří na tak malém ostrově dá docela zabrat . Ve třetině kopce je pod stromem v malé ohrádce asi deset obřích želv , které Páťa obdivuje , v půlce  kopce dáváme kola stranou a jdeme na vyhlídku , pak to obracíme  a jedeme se koupat . Odpoledne vyrážíme na druhou stranu směr Anse Lazio , protože neustále zastavujeme na fotky a ani tam nedorazíme a zůstáváme na pláži před ní . Na druhý den jsme si domluvili výlet loďkou , původně jsme chtěli na ostrov La Digue s jeho kouzelnou pláží Anse Union , poněvadž ale u domorodce stál nějaký příjemný starý němčour  , se kterým jsme dali řeč , tak jsme objednali rovnou výlety dva a to tak , že první den pojedeme na malý ostrůvek v zálivu St.Pierre ( který je na všech obrazových publikacích o Seychelles jako výborné místo pro šnorchlování ) a odtud do Marine National Park na ostrov Curieuse , kde bude  i barbecue . St.Pierre byl opravdu nádherný prťavý ostrůvek , kde se dalo docela dobře šnorchlovat , se spoustou ryb a žulových hladkých skal i pod vodou vystupujích z písku . Pak přejíždíme na ostrov Curieuse , kde je rezervace obřích želv , nádherné mangrovy a krásná džungle , přes, kterou vede naučná , asi hodinová stezka zakončená na bilé pláži s muzeem , kam pro nás přijel náš taxikář Eddie . Z barbecue nakonec sešlo , ani Němce z  předchozího  večera jsme nepotkali . Ještě že jsme si nabalili dostatek vody a jídla . Druhý den je naplánován výlet na ostrov LaDigue s jeho přenádhernými plážemi . Přicházíme na smluvených 8.30 , domorodec , který domlouvá místním mladým klukům – taxikářúm kšefty nás prosí o 10 minut trpělivosti , že čeká ještě na jeden mladý pár , tito přichází po dvaceti minutách s tím , že jdou ještě předem , když se včera s tímto člověkem domlouvali na devátou …. My se tím samým člověkem domlouvali už na osmou , prosil nás ale že benzínky otevírají až v 8 jestli by to mohlo být na 8.30 , s čímž jsme souhlasili . Poté jsme ovšem zjistili , že benzínky jsou otevřené už od sedmé a jen chtěl naplnit víc loďku . Mohl nám to ovšem říci , nemuseli jsme ráno tolik spěcht od snídaně . Navíc se  včerejším barbecue , které slíbil a nebylo , už jsem byl na něj docela namíchnutý . Je sice  levnější než výlety organizované hotelem , ale také značně nespolehlivý . Ještě , že už s ním nikam nejedeme . Na La Digue jsme byli během 20 minut , kola , která měla být také v ceně si platíme sami , no comment . Nicméně cílové místo je úžasné , pláž Anse Union a jeho Pte Source D Argent , jedna z nejkrásnějších pláží planety si svůj titul opravdu zaslouží . Oblé žulové balvany , bílý písek , palmy , tyrkysové moře , relativně plytké a po asi 100 metrech končící korálovým útesem  . O který se ale tříští vlny , takže šnorchlování je alespoň bezpečné směrem k pláži  . Korálů sice minimálně , rybek je tady ale dost . A před vstupem na pláž výborná místní restaurace . Pracovní doba v restauraci  11.30 – 15.00 , tady bych chtěl pracovat , pokud bych byl kuchařem … Patrik si po obědě dává šlofíka pod palmami ve stínu , odpoledne ještě skotačíme ve vodě . Volám Eddiemu , ať na nás v přístavu chvilku počká , neb s ubývajícím sluníčkem je tady čím dál lépe a barvy jsou čím dál sytější . O půl šesté vyrážíme s Eddiem zpátky na Praslin , předtím ještě nasáváme úžasnou atmosféru malého náměstíčka s dobrou hudbou a spoustou turistů a domorodců , tady to aspoň žije …. Pro náš pátý a poslední celý den tady si půjčujeme auto a jedeme na místa , kde bychom se na kole nedostali . To jest na druhou stranu ostrova přes pohoří a Vale de Mei , kde zastavujeme a fotíme si Coco de Mer . Pokračujeme do resortu Lemuria , kde mají jediné ale zato nádherné golfové hřiště a dvě krásné pláže . Na té menší , Anse Georgette trávíme dopoledne , s Páťou naháníme na břehu malé , asi půlmetrové black tip sharks , jsou tam celkem tři a plavou stále dokola z jedné strany pláže na druhou . Ani nejsou nijak plaší , zřejmě zvyklí na turisty . Pár metrů od břehu je take manta ray , docela malá , ta ale hned mizí v dáli . Já jdu  šnorchlovat k malému ostrůvku uprostřed tohoto malého zálivu a k mému velkému překvapení plavu asi dvě minuty s vodní želvou , karetou . Je to nádhera , plavat pomalu a potichu za ní , než zmizí na otevřeném moři . Jedeme se podívat ještě i na druhou , větší pláž , která je až za golfovým hřištěm , jezdí tam shuttle z hotelu , autem se tam nesmí  .  Tato pláž je drsnější , jsou zde  cedule kvůli podmořským proudům . Malí žraločci jsou tu ale také . Zpáteční cestou k našemu hotelu objíždíme celý ostrov , který má i na druhé , jihozápadní straně spoustu hezkých výhledů . Poslední , šestý den na Praslinu se celé dopoledne válíme na pláži čekáme na transport , který nás doveze k jetty , kterým to je přesně hodinku na Mahé . Patrik to jak bylo jeho zvykem prospal . Ubytování , byť ve stejnojmenném resortu značně horší , ještě , že jsme byli na Praslinu . Druhý den půjčujeme auto a jedeme objet největší ostrov . Místy prší , a to dost vydatně , jakmile ale člověk ujede pár kilometrů , pálí zase sluníčko a je modrá obloha . Projíždíme jediným semaforem na Seychelles , navštěvujeme Tea Factory , fotíme se na vyhlídkách , na jedné z pláží v Port Launay National Marine Park se bavíme s jedním domorodcem , který na nás začal česky a plynulou češtinou take pokračoval – 5 let totiž studoval v Lednici pěstitelství . V soukromé botanické zahradě  Le Jardin Du Roi na jihu ostrova mají snad všechno exotické koření a plody na které si člověk vzpomene a cestu zakončujeme odpoledne v Anse Intendance , kde se snad dají pozorovat karety mořské , ale na žádnou štěstí nemáme . Se západem sluníčka se loučíme s mořem a vracíme se k hotelu na druhé straně ostrova , Ivča je jen překvapená , jak jsme mohli najet 115 kilometrů na ostrově , který je jen 25 kilometrů dlouhý …Poslední , osmý den na ostrově vyrážíme brzy ráno směr letiště , kde nás opět čeká zástupce cestovky a  jen sonduje  , jestli vše bylo ok .. Poslední pohled z okýnka na toto nádherné souostroví , po třech hodinách nalétáváme nad Omán a v dáli vidíme Salalah , až kam jsme se před třemi lety nedostali při našem putování po Ománu . A nad Empty Quatter , největší souvislou písečnou pouští na světě , podél které právě prolétáváme , jsou mraky . Jak nezvyklé …