USA - Bahamy - Dominikánská Rep.

10.10. - 3.11. 2012

Foto USA 2012                    Foto USA 2010                   Foto USA 2008                   Foto USA 2006                  Zpátky na hlavní stranu

10.10 let Rijád – Washington

24.-27.10 Caribean Princess Hotel , Playa Bavaro

28.10 přejezd y Punta Cana do Santo Dominga

29.10 Santo Domingo – Miami

29.10 – 2.11 Miami , South beach , Childrens Museum , Miami Seaqarium , NBA Heat – Celtics , Bayfront

2.11 Miami – Washington - Rijád

10.října letíme s našimi nejvíc nejoblíbenějšími aerolinkami Saudi In Šála Air lines směr Washington . Já nejdříve na anesteziologickou  konferenci , zbytek výpravy od začátku za zábavou a poznáním . Předlouhý non stop let tam z Rijádu , trvající skoro 14 hodin , jde docela přežít , neb máme jednak dobré umístění sedadel s dostatkem místa na protáhnutí se až na konci letadla a navíc  je zde asi 2x2 metry velká mešita , která je po většinu letu volná a Tobík se tam může volně pohybovat a hrát si . Také doba odletu je příznivá , vylétáme ráno a po obědě kolem 3. odpoledne jsme na místě díky časovému posunu . Velkým problémem je ovšem jako vždy americké immigration , kde neberou ohled na malé děti . Zato pokud je někdo na vozíku , má přednost . Selským rozumem tomu nějak nerozumím, pokud je dítě v kočárku , neb mezi ten dav jej nelze vypustit  máte li vůbec  to štěstí , že vám dají kočárek hned u letadla , jinak musíte i třeba novorozence držet přes hodinu na rukou , než se na vás dostane řada … Hned na letišti půjčujeme auto a jedeme směr Annapolis , objet ale Washington navečer dá fušku , tak hledáme hotel na cestě mezi těmito městy , což v Americe není vůbec problém . Na druhý den 11. 10  se touláme krásným podzimním dnem po docela hezkém Annapolis , pak jsme měli ještě zamířeno do Baltimore , ale navečer musíme být zpátky ve Washingtonu , neb máme koupené lístky na předsezonní zápas mezi místními Wizards , za který hraje jediný z Čechů , Jan Veselý , proti newyorským Knicks s hvězdnými Carmelem Anthonym a Jasonem Kiddem . Tobík byl poprvé na NBA , my všichni již poněkolikáté .. Knicks nakonec vyhráli , jak se dalo očekávat , s odstupem času to byl zápas mezi nejhorším a jedním z nejlepších týmu současné sezony . Mě se podařilo dokonce si plácnout rukou s celými Knicks včetně Carmela , Jasona i Ammara Stoudemaira , neb jsem na ně čekal v rohu hřiště spolu s dalšími fandy , odkud vychází týmy ze šaten.. 12.10 dopoledne vyrážíme směr Smithsonian letecké muzeum , kde se klukům moc líbí , jen jsme se těšili na poslední Space Shuttle , který jsme viděli na rampě na mysu Canareval na Floridě před dvěma lety , momentálně ale sedí v Los Angeles na výstavě … já se kolem oběda odpojuji , neb jsem si zaplatil prohlídku Kapitolu . Trochu jdeme ve stopách v současné době populárního spisovatele Dana Browna a jeho Ztracený symbol , bydlíme totiž kousek od Kelorama Height a v Kapitolu se toho hodně odehrávalo . Po prohlídce se vracím zpátky k muzeu , teď ovšem již Natural History , kde je všechny nacházím mezi skeletony dinosaurů ..s Páťou jdeme ještě omrknout místní atrakci číslo jedna Diamant Hope  a navečer po zaviračce se procházíme při západu slunce v parku mezi Kapitolem a Obeliskem , je tam nádherně . Dokonce tam potkávám jednoho kolegu , anesteziologa , s rodimou , který už asi 7 let pracuje v Americe  ..13.10 již začíná moje anesteziologická konference , Ivča s kluky jela do ZOO , stejně tak 14.10 , já konference , oni po muzeích a parcích ..15.10 ráno letíme do Miami , odkud se naloďujeme pro změnu s Norwegian na jejich Sky  , posledně jsme byli dvakrát s Carnivalem , takže víme , jak to na lodích chodí , systém mají všude stejný . Jen Carnival nám připadal jaksi trochu lepší . Možná to ale bylo také tím, že právě víme jak to chodí a čekali jsme něco extra víc … Carnival měl možná trochu lepší večerní programy ,  jinak ubytování v kajutách , restaurace i atrakce téměř identické . Jen Páťovi chyběl velký tobogán a minigolf , místo toho tam bylo ale velké basketové hřiště a asi tři driving range v sítích na opravdový golf …16.10 se vyloďujeme ve Freeportu na Bahamách a jedeme na setkání s delfíny . Neb plavání je až od 8 roků … takže jsme my dospělí po pás ve vodě a delfín je vedle nás , kluci si ho můžou pohladit  , na příkaz cvičitelky vám dá i dlouhý polibek , ode mě se ta delfíní samička nechtěla odlepit , cvičitelka jí několikrát naznačovala , že hotovo , ale jí se se mnou patrně líbilo . Asi jsem byl v minulém životě delfín …k této atrakci se jelo malou lodí , jen co jsme delfinárium ve velké oplocené zátoce opustili , hned za plotem plaval v moři žralok .. Odpoledne trávíme na krásné pláži , zkoušíme náš nový podvodní foťák . Bohužel ho dám na krk i Tobíkovi , který si chce také „ jako “ fotit , občas ho ale vyválí v písku , který se dostane do těsnění a s podmořským focením je konec …17.10 kotvíme v Nassau a ihned jedeme dle předem zakoupeného výletu na malý ostrůvek , Blue Lagoon Island , údajně celodenní výlet . Asi hodinu čekáme na malou převozovou loď , která slouží ale i dalším zájemcům ,  ne jenom nám z lodi . Takže asi hodinu plavba , sice příjemná, ale do Blue Lagoon se dostáváme až po jedenácté ráno s tím, že nám doporučují odjezd ve dvě odpoledne , tj za necelé tři hodiny , neb údajně dalším vodním taxíkem ve 4 bychom nemuseli stihnout odplutí naší velké Sky v 5.30 … takže z celodenního výletu je asi dvěapůl hodiny na ostrově …Nicméně Blue Lagoon je hezká vnitřní zátoka malého ostrůvku … Ve 3 odpoledne jsme zpátky v Nassau , projdeme se středem města a na hodinu jsme ještě na malé veřejné pláži nedaleko lodi .18.10  Sky kotví asi kilometr od opuštěného ostrova Great Stirrup  Cay, široko daleko nic , jen tento ostrov , na který nás všechny z lodi přepraví remorkér . Ostrov opuštěný ale z daleka není , pracuje na něm stovky Filipínců a jiných asiatů , kteří se starají patrně každodenně o tisíce turistů z velkých lodí . Lehátka , restaurace , šnorchlové půjčovny … Výlet jsme si opět předplatili dopředu , jen jsme ale nevěděli , že v ceně na osobu je šnorchlové vybavení za asi 25 dolarů na osobu , byť jsme si přivezli svoje vlastní . Takže kdo chtěl na ostrov , stačilo si jen vyzvednout zadarmo jízdenku v ten den ráno , vzít svoji šnorchlovací výbavu a mohl s námi na ostrov a nekupovat nic předem a na rodinu ušetřit nemalý peníz  … v laguně byla oplocená nursing station velkých stingray , ty jsme s Páťou viděli také volně plavat pod námi při šnorchlování … poslední den na lodi jsme si vyzvedli studiové fotky nás všech a hlavně kluků , je to tady lehké udělat kdykoli navečer . 19.10 ráno naše putování po Bahamách na velké lodi končí , vyloďujeme se v Miami , bereme taxíka , ještě že máme obě dětské autosedačky ssebou , jinak vás tady taxi nemůže vzít , na rozdíl třeba od Washingtonu .. Po obědě už sedíme v letadle směr Santo Domingo , hlavní město Dominikánské Republiky a místo , kde poprvé zakotvil na svých objevitelských cestách Kryštof Kolumbus a Bartoloměj Kolumbus zde založil město , které je od těch dob nejstarším souvisle osídleným městem v Americe a také největším městem celého Karibiku  . Letiště je asi 15 km od centra , vlastně jako téměř všude jinde , za taxi ale chtějí nehorázných 45 dolarů , za asi 25 minut jízdy . Ještě že poslední den tady budeme mít svoje narentované auto . Hotel máme přímo na náměstí v Zona Colonial , kde je socha Kryštofa Kolumba a také nestarší katedrála v Americe , s jejíž výstavbou se začalo  roku 1512 . Hned jdeme na výlet , projít se nejstarší ulicí v Americe , Calle Las Damas , která vede k domu , kde bydlela Kolumbova rodina . Tak jako na Filipínách bereme místní drožku na okružní jízdu po historickém středu města , kluci jsou z projížďky s koníkem nadšení . Také se fotíme u zbytků nejstaršího špitálu v Americe . Navečer se rozprší , domorodci tvrdí , že v tomto čase je to normální . Co ale normální není , že za pár dnů tady bude dva dny lít jako z konve , neb hurikán Sandy , který posléze poničí Jamajku a také New York , je nedaleko .. 20.10 ráno jdeme opět přes Calle Las Damas , náš drožkař tam opět stojí , tak si ho zase na chvilku vezmene , protože je docela hezky slunečno . Jedeme si také půjčit auto , které nám bude sloužit následujících pár dnů při poznávání ostrova . Původně jsme měli namířeno i do hor , které jsou tady vysoké , nejvyšší hora má přes 3000 metrů , ale vzhledem k tomu, že je tam větší výskyt malárie , tak kvůli klukům jedeme jen na sever směr Las Terenas a pak na východ k Punta Cana . Cesta k prvně zmíněné oblasti je hodně scénická , jen kdyby byla lépe nalezitelná , my problém neměli , ale polská rodinka , která si s námi půjčovala v půjčovně také auto , tuto cestu , resp jak se na ni dostat , hledala asi 2 hodiny , poněvadž cesta skrze ostrov je nová , placená , takže domorodci není moc využívaná . Ale pro turisty je ideálním propojením jihu se severem ostrova s krásnými výhledy na okolní přírodu . Cestujeme tak , aby náš nejmenší člen výpravy Tobík , který po obědě chodí spávat , prospal většinu cesty , Páťa sleduje nějaké pohádky . Odpoledne po asi 3 hodinách jízdy jsme tam , hotel máme až od zítřka vzhledem k tomu , že jsme měli být původně v těch horách . V hotelu ale mají místo i dnes , dostáváme krásný půldomek v udržované tropické zahradě , kousek od pláže , kam se hned vydáváme .21.10 jedeme autem kousek za Las Terrenas , kde podle jedněch hotelových hostů ,  Ukrajinců bydlících v SF , je panenská příroda . Měli pravdu , nádherné opuštěné pláže s mangrovy v palmových hájích … odpoledne se začíná nějak zamračovat , lehce i poprchává , Sandy  už se blíží . 22.10 zamračeno , občas vyleze sluníčko , odjíždíme , ale bereme to přes Los Haitos National Park  , jeden z nejhezčích NP Karibiku . Natáčel se zde mimo jiné i Jurský Park . Ovšem dostat se k němu chce trochu odvahy , najmou malou loďku v městečku  Sanchez  , teda pokud nejedete organizovaně s kvantou turistů velkým trajektem . Takže asi 40 minut na vlnách motorovým člunem , Ivča to chtěla hned po vyplutí obrátit zpátky , já ji přemluvil . Los Haitos je hezký , určitě stojí za vidění . Velmi členité pobřeží  se spoustou malých ostrůvků plných exotického ptactva . Příroda hodně podobná pobřeží thajskému Krabi . Za 3 hodiny jsme zpátky a už frčíme  směr Punta Cana po stejné silnici k Santo Domingu , jedeme totální průtrží mračen , ještě , že nás to nepotkalo na lodi … Cesta je dlouhá , tak Ivča zabukovala hotel po cestě v turistickém středisku Boca Chica. Hotel máme ve městě , na pláž jiného hotelu nás nepustí , tak jdeme na veřejnou vedle velkého hotelu , kde je spousta domorodých  restauraci , natěsnaná jedna na druhé , s naháněči na ulici . Jedeme kousek od hlavního ruchu , na večeři zajdeme později ..Ráno vyrážíme směr Punta Cana , kde jsme lehce po obědě , hotel mám jako všechny ostatní v GPS , po vyložení posádky a jejich ubytování musím ale jít vrátit auto do půjčovny National . Docela špinavé auto , od písku vevnitř . S malými dětmi je to občas problém .. takže mě po mě chtěli 50 dolarů za vyčistění , stejně jako v Jižní Africe . Nikde jinde jsme se již s tímto fenoménem nesetkali , abych musel odevzdat čisté auto . Nicméně mi nabídli , jestli nechci zavézt auto zpět do Santo Dominga , nemusím platit tuto pokutu , nám se vyřeší za 6 dnů odvoz z Punta Cana – původně jsme chtěli jet autobusem kvůli klukům , takže jsem ustoupil i já a oni i s pokutou .. Na 5 nocí jsme ubytovaní v 4 a půl hvězda  na Pláži Bavaro v Caribe Princess , ohromný hotelový komplex , kterých je tady v Puna Cana nepočítaně . Máme docela velký apartmán i s all inclusive jež spočívá v tom , že sousední hotely patří do stejného řetězce , takže ať se vydáte kterýmkoli směrem na pláži , je stále k dispozici jídlo , pití i alkoholické bary .. Jeden den jsme si dali  míchané koktejly  ráno , v poledne i večer , fajn , ale kvůli klukům už jsme se další dny brzdili . Hotel měl spoustu atrakcí i pro děti , minigolf , dětské koutky s hlídáním , soutěže , večerní dětské diskotéky pro nejmenší …samozřejmě atrakce byly i pro dospělé , ale my se přizpůsobili našim prckům … Pláž to byla hezká , ale jako všude v Karibiku , pokud trochu fouká vítr nebo jsou jen malé vlny , voda je trochu zakalená a vůbec nevypadá tak tyrkysově jako na reklamních letácích . Jakmile se Sandy odplížil směr kontinentální USA , moře bylo opět jako z reklamy . Včetně úžasných západů slunce . Jen si musel člověk dávat pozor na komáry , pořádně se nastříkat , zejména po tom zmíněném krásném západu slunce …Kromě mangrov  v hotelovém areálu  byla zde také umělá jezírka a na nich opravdu velká hejna zdomestikovaných kačen , sem tam heron , spousta pávů , v jezírkách plavala hejna barevných rybek , občas želva . Takže tady to komáry nehrozilo , byť vodních ploch bylo hodně . Kačeny měly  stanoviště hned u největší hotelové restaurace , zřejmě věděly  proč . Každý je chodil po obědě či  večeři krmit chlebem . Když jsem  je šel krmit  s klukama poprvé , Ivča se někde zdržela , jakmile přišla , Tobík , který byl z toho krmení celý paf a viděl takovou věc poprvé v životě , jí to hned začal hlásit tak, jako nikdy předtím , neb do této doby , když se k něčemu vyjadřoval , tak se vyjadřoval zásadně jednoslovně , rok a půl bude mít  za pár dní . Neustále mamince s dětským překvapením v jeho očkách opakoval „ Mama Gaga Ham Ham ! “ .. 28.10 jedeme zpátky , směr Santo Domingo , po cestě se stavujeme na stejnou pláž , kde jsme spali po cestě sem při dlouhém přejezdu z Las Terenas , v Boca Chica .  Oproti posledně je pláž hodně špinavá , patrně pozůstatek hurikánu Sandy , všude samé řasy … ubytování máme podle Ivči v nejmalebnějším hotelu v Santo Domingu , v Doňa Elvíra . Nemýlila se , připadám si jako ve výletu pana Broučka do  15. století  , ale do upraveného hotýlku . Jen jim nějak nejde wifi tak jako na ostatních hotelích a snídaně , avizovaná v letáku na 7 ráno nějak není , neb musím v 7.15 budit místního recepčního , spícího na pohovce u bazénu , který mě tvrdí , že ten hotelový leták je starý a snídaně jsou až na 8 …. Kdyby nám neletělo za pár hodin letadlo a nechtěli jsme se ještě projít po historickém centru , bylo by mě to vcelku jedno … Takto nám zbyl čas už jen na muzeum jantaru , mimo jiné moc hezké a krátkou procházku v krásném slunečním ránu  u Kolumbova domu …29.10 tedy odlétáme opět s American Airlines směr Miami , předtím opět zápasím s místní pobočkou ohledně čistoty auta , které je téměř vymydlené , jim se to ale nezdá , navíc nevracím auto s plnou nádrží , jak je ve smlouvě ….Protože jsem ale podobný problém tušil , když mě dávali v Punta Cana auto , tak jsem si ho pro jistotu vyfotil celé zevnitř včetně ukazatele stavu nádrže . Poté , co shlédli fotky , už neprotestovali a my mohli vpohodě odletět . V Miami jsme  po obědě , jedeme taxíkem na hotel , který je na Biscayne Boulevard hned kousek od arény Heat a naproti Bayside, který máme tak rádi . Ivča pro změnu objednala něco jako 2 + kk s tím, že je to takový loftový otevřený byt v mrakodrapovém komplexu s bazény na terase  v 10 patře . Jenže venku je díky hurikánu , který trochu změnil počasí na celém východním pobřeží USA ,sice slunečno , ale kosa jak z nosa , teda mě to tak připadá , naši hoši trvají na koupání , pak je ale musíme balit do dek a zahřívat asi půl hodiny . Večer končíme v mojí nejvíc nejoblíbenější restauraci  Bubba Gump a na koncertě v Bayside , kde jsou koncerty každý den pod otevřeným nebem . Teda pokud se neblíží hurikán …Dlouho jsme řešili , jestli vzít ubytování přímo na Miami South Beach nebo na Bayside , zvítězil Bayside , neb na plážích jsme  za tuto dovolenou byly už dlouho a hromadnou dopravou Miami  Beach či Seaquarium není zas tak daleko . Navíc kluci jsou z hromadné dopravy nadšení , u hotelu je kousek stanice vnitřního okruhu nadzemní dráhy , která je zdarma , a také i zastávka autobusu je hned před hotelem , a  až na Miami Beach  to vyjde nějakých 5 dolarů na celou rodinu . Původně jsme chtěli půjčit na pár dnů auto , ale protože jsme ho nezabukovali , v okolních  3 půjčovnách nebylo žádné auto momentálně k dispozici , resp jen dodávky . Takže příště , teda vlastně i jak jsme to udělali posledně , auto půjčovat zásadně na letišti , a nebo ho předem zamluvit na netu . Další dny trávíme jak na pláži v Miami South Beach , tak ve vynikajícím Childrens Museu , slabší už bylo Miami Aquarium , po večerech na Bayside na koncertech .  Jedeme také na výlet lodí kolem Star Islandu a jiných umělých ostrovů, kde bydlí slavní , takže plavete tak 50 metrů od soukromých pláží Madonny , Shaqa O Neila , Shakiry a spousty dalších celebrit a vidíte jim až do kuchyně a do soukromých teras u moře  …  zážitkem pro mě byl úvodní zápas NBA mezi místními Heat s LeBronem , Wadem a Boshem proti Bostonu Celtics s Paulem Piercem , Kevinem Garnetem a Rajonem Rondo .  Úúúúúúžasnééééééé. Heat navíc přebírali prsteny za loňský titul , takže ceremoniál , v první řadě navíc seděl Usain Bolt a další celebrity , tak jsem si připadal jako v sedmém nebi …Navíc za pár dní po příletu do Rijádu hraje proti saudskému národnímu týmu tým Argentiny v sestavě s Messim, takže jsem během pár dní viděl nejlepšího fotbalistu , basketbalistu ( Le Brona ) i nejrychlejšího člověka na planetě … Z Miami odlétáme  dopoledne 2.11 do Washingtonu s tím , že navečer nám letí letadlo směr Rijád . Ve  Miami na letišti ještě vrátím náhradní vodotěsný foťák , který jsme si koupili místo toho zničeného , který zkusíme v Rijádu opravit . Jde vrátit , ostatně jako vše v Americe , do 30 dnů , bez udání důvodu . Takže takový rental zadarmo , pro ty , kteří potřebují určitou věc jen dočasně ….